From 1 - 10 / 31
  • Samenvatting van het controleverslag (cv) van omgevingsinspecties van de milieuvoorwaarden (voorwaarden gekoppeld aan de vergunning die een bedrijf heeft om te mogen exploiteren: algemene, sectorale en bijzondere voorwaarden) Controles vanaf 15 juli 2023 Controles die niet getoond worden: - controles op bureel; - transportcontroles op vervoer van afvalstoffen; - controles bij particulieren zoals EMS metingen; - controles op bronsortering.

  • Dossiercode PL, 2003-heden. De dataset bevat de actief openbare documenten van deze procedure. Enkel dossiers waarvoor vóór 20/7/2023 een kennisgeving volledig verklaard werd, werden opgenomen in de dataset. De dataset bevat ook enkel de verdere dossierstappen die afgerond werden vóór deze datum. Deze procedure kan gevolgd worden voor erg diverse soorten plannen en programma's. Specifiek voor RUP’s: het gaat enkel om RUP's waarvan de kennisgeving volledig is verklaard voor of op 30 april 2017 en waarvoor de plenaire vergadering uiterlijk op 31 december 2018 werd gehouden. Recentere RUP's volgen de geïntegreerde RUP/m.e.r.-procedure en zijn opgenomen in een andere dataset. Als het plan of programma opgemaakt wordt voor een volledige gemeente, provincie of voor heel Vlaanderen, werden de relevante gemeenten, provincies of heel Vlaanderen opgenomen als contour voor het plan-MER. Als het plan opgemaakt werd voor een bepaald gebied en als het plan opgenomen is in DSI (bijvoorbeeld een plan-MER voor een RUP van vóór de geïntegreerde RUP/MER-procedure), dan werd de desbetreffende (maximale) contour uit DSI opgenomen voor het plan-MER. Indien deze link niet gevonden werd of niet bestaat (bijvoorbeeld voor plannen voor zoekzones voor windturbines, het gebied rond een luchthaven of rond waterlopen, ...), werden de gemeentegrenzen van de gemeenten uit het plangebied gebruikt als (te ruime) afbakening voor het plan-MER. Milieueffectrapportage (m.e.r.) beoogt de mogelijke gevolgen van plannen en programma's voor het leefmilieu en voor de gezondheid van de mens in beeld te brengen opdat deze op een gelijkwaardige wijze (als andere aspecten en belangen) zouden worden meegenomen bij de opmaak van én de besluitvorming over deze plannen en programma's. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank)

  • Dossiercode OPL, 2009-heden. Enkel dossiers waarvoor vóór 20/7/2023 een beslissing genomen werd over de ontheffing van de plan-MER-plicht, werden opgenomen in de dataset. Als het gaat om een ontheffing van de plan-m.e.r.-plicht voor een RUP en als dat RUP opgenomen is in DSI, werd de desbetreffende (maximale) contour opgenomen voor de ontheffing. Indien deze link niet gevonden werd of indien het RUP nooit afgerond werd en dus niet in DSI zit, werden de gemeentegrenzen van de gemeenten uit het plangebied gebruikt als (te ruime) afbakening voor de ontheffing. Als het gaat om een ontheffing van de plan-m.e.r.-plicht voor een ander soort plan, met als plangebied een volledige gemeente, provincie of heel Vlaanderen, dan werd het plangebied van het plan in kwestie gebruikt als contour voor de ontheffing. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank).

  • Dossiercode PLI, 2017-heden. De dataset bevat de kwaliteitsbeoordeling van het plan-MER als onderdeel van de milieueffectenrapportage volgens de geïntegreerde RUP/MER-procedure waarbij een plan-MER gemaakt wordt. Voor andere actief openbare documenten wordt doorverwezen naar het DSI-loket. Enkel dossiers waarvan het plan-MER een kwaliteitsbeoordeling kreeg vóór 20/7/2023 werden opgenomen in de dataset. Als contour voor het plan-MER werd de maximale contour van het plangebied doorheen de verschillende procedurefasen in DSI opgenomen. Milieueffectrapportage (m.e.r.) beoogt de mogelijke gevolgen van plannen en programma's voor het leefmilieu en voor de gezondheid van de mens in beeld te brengen opdat deze op een gelijkwaardige wijze (als andere aspecten en belangen) zouden worden meegenomen bij de opmaak van én de besluitvorming over deze plannen en programma's. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank).

  • Dossiercode SCRHO, 2019-heden. De dataset bevat de actief openbare documenten van deze procedure. Enkel dossiers waarvoor vóór 20/7/2023 een beslissing genomen werd over de plan-MER-plicht, werden opgenomen in de dataset. Als contour voor de plan-m.e.r.-screening werd de desbetreffende (maximale) contour uit DSI opgenomen, tenzij de screeningsprocedure afgerond werd maar de procedure voor de herziening of opheffing van voorschriften toch niet opgestart werd of niet afgerond werd vóór 20/7/2023 en dus niet in DSI zit. In dat geval werd de gemeentegrens opgenomen als (te ruime) contour. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank).

  • Dossiercode SCRPP, 2021-heden. De dataset bevat de actief openbare documenten van deze procedure sinds 2021. Enkel dossiers waarvoor vóór 20/7/2023 een beslissing genomen werd over de plan-MER-plicht, werden opgenomen in de dataset. Er zijn weinig dossiers van dit type. De gekende dossiers zijn plannen en programma's die gelden voor heel Vlaanderen en dus werd Vlaanderen als contour opgenomen voor de plan-m.e.r.-screening. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank)

  • Dossiercode SCRSV, 2018-heden. De dataset bevat de actief openbare documenten van deze procedure sinds 2018. Enkel dossiers waarvoor vóór 20/7/2023 een beslissing genomen werd over de plan-MER-plicht, werden opgenomen in de dataset. Als een verordening geldt voor een volledige gemeente, provincie of heel Vlaanderen, werd de desbetreffende gemeente, provincie of Vlaanderen opgenomen als contour voor de plan-m.e.r.-screening. Als een verordening geldt voor een deel van het grondgebied van een gemeente, werd de desbetreffende (maximale) contour uit DSI opgenomen, tenzij de screeningsprocedure afgerond werd maar de procedure voor de verordening toch niet opgestart werd of niet afgerond werd vóór 20/7/2023 en de verordening-in-opmaak dus niet in DSI zit. In dat geval werd de gemeentegrens opgenomen als (te ruime) contour voor de plan-m.e.r.-screening. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank)

  • Dossiercode PLIMOB, 2009-heden. De dataset bevat de actief openbare documenten i.v.m. milieueffectrapportage van de procedure tot opmaak van regionale mobiliteitsplannen sinds 2009. Voor andere actief openbare documenten wordt doorverwezen naar de website van de vervoerregio's. Enkel dossiers opgestart vóór 20/7/2023 en procedurestappen gezet vóór 20/7/2023 werden opgenomen in de dataset. Als contour voor het plan-MER werden de gemeenten uit de Vervoerregio opgenomen. Milieueffectrapportage (m.e.r.) beoogt de mogelijke gevolgen van plannen en programma's voor het leefmilieu en voor de gezondheid van de mens in beeld te brengen opdat deze op een gelijkwaardige wijze (als andere aspecten en belangen) zouden worden meegenomen bij de opmaak van én de besluitvorming over deze plannen en programma's. Meer informatie op de website van Team Omgevingseffecten (link: https://omgeving.vlaanderen.be/nl/omgevingsvergunning/milieueffectrapportage/mer-dossierdatabank).

  • Deze kaartlaag geeft de natuurdoelen voor de natuurontwikkelingsgebieden van het Sigmaplan. De laag is een ruimtelijke vertaling van de natuurdoelstellingen die in 2005 voor het Schelde-estuarium, haar vallei en zijrivieren werden geformuleerd (Adriaensen et al. 2005, Instandhoudingsdoelstellingen Schelde-estuarium - ECOBE 05-R82, UA – IN - KULeuven) en in 2014 in de S-IHD 36 Zeeschelde (SIGMA). De uitvoering van het Sigmaplan richt zich op deze doelen en draagt zo bij aan de realisatie van de taakstelling uit het Managementplan 36 Zeeschelde (SIGMA) voor de SBZ-H BE2300006 en SBZ-V BE2300222, BE2301235 en BE2301336. De natuurdoelen bevinden zich deels buiten SBZ. De kaartlaag is richtinggevend voor de inrichting en het beheer van de natuurontwikkelingsgebieden van het Sigmaplan. Het is een werkkaart die frequent geactualiseerd wordt op basis van nieuwe inzichten en de concrete uitvoering van de inrichtingsplannen. De begrenzing van de doelen is gebaseerd op ecologische potenties zoals berekend in voorbereidende inrichtingsstudies en -visies. Voor de gebieden waarvoor dergelijke data nog niet beschikbaar is, is het doel afgeleid uit het Meest Wenselijk Alternatief van het geactualiseerde Sigmaplan.

  • Deze kaartlaag geeft de natuurdoelen voor de natuurontwikkelingsgebieden van het Sigmaplan. De laag is een ruimtelijke vertaling van de natuurdoelstellingen die in 2005 voor het Schelde-estuarium, haar vallei en zijrivieren werden geformuleerd (Adriaensen et al. 2005, Instandhoudingsdoelstellingen Schelde-estuarium - ECOBE 05-R82, UA – IN - KULeuven) en in 2014 in de S-IHD 36 Zeeschelde (SIGMA). De uitvoering van het Sigmaplan richt zich op deze doelen en draagt zo bij aan de realisatie van de taakstelling uit het Managementplan 36 Zeeschelde (SIGMA) voor de SBZ-H BE2300006 en SBZ-V BE2300222, BE2301235 en BE2301336. De natuurdoelen bevinden zich deels buiten SBZ. De kaartlaag is richtinggevend voor de inrichting en het beheer van de natuurontwikkelingsgebieden van het Sigmaplan. Het is een werkkaart die frequent geactualiseerd wordt op basis van nieuwe inzichten en de concrete uitvoering van de inrichtingsplannen. De begrenzing van de doelen is gebaseerd op ecologische potenties zoals berekend in voorbereidende inrichtingsstudies en -visies. Voor de gebieden waarvoor dergelijke data nog niet beschikbaar is, is het doel afgeleid uit het Meest Wenselijk Alternatief van het geactualiseerde Sigmaplan.